Mise à jour COVID-19

À nos membres – BO va continuer à vous servir pendant cette période difficile afin de s’assurer que vous receviez les ressources, le soutien et les bénévoles dont vous avez besoin. Nous surveillons la situation et allons informer les membres de tout développement affectant leurs opérations et la gestion des bénévoles. Veuillez consulter notre Mise à jour COVID-19 pour les membres pour obtenir des ressources et des informations supplémentaires qui seront mises à jour au fur et à mesure que la situation évolue.
Aux bénévoles – merci pour votre dévouement et votre soutien envers notre communauté. À ce stade, votre priorité devrait être de prendre toutes les précautions nécessaires pour rester en sécurité. Si vous avez 65 ans et plus, il est conseillé de rester à la maison. Pour ceux pour qui il est sécuritaire de faire du bénévolat, vous pouvez continuer de consulter le site Web de BO pour voir les occasions disponibles. Veuillez consulter notre Mise à jour COVID-19 pour les bénévoles pour obtenir des ressources et des informations supplémentaires.

Espace Membres Événements English | Français Panier
Skip to main content
Inside Banner
  • VO Événement/Atelier
  • Evénements publiés par les membres

VO Workshop in Volunteer Management: Volunteer Recruitment

novembre 13, 2018, 9:00 AM - 12:00 PM

recruitment.jpgVolunteer attrition is a fact of life, and it is a trend which is increasing as more and more people find that they are only able to take on short-term commitments. This workshop will take you through the recruitment process, from developing good job descriptions, to identifying motivation, getting out your message, and the application process.

Learning Objectives

  • How to write strong recruitment messages
  • How to market your volunteer opportunities
  • How to manage a strong and transparent application process, from marketing through to selection.

Who should attend

Anyone who manages volunteers.

Instructor

Adam Janes is the Manager of Volunteers and Programs for Christie Lake Kids.


Info:

For more information, please contact our Education Manager  or by phone at 613-736-5266 x114.


Cancellation policy: 

An email confirming this registration will be sent to the primary email address for your member account, or the email address on this form if you are a non-member. Your registration is transferrable to anyone else within your organization. The following workshop registrations are non-refundable: (a) purchased at a discounted rate, (b) purchased using a voucher, or (c) cancellation received less than five (5) business days prior to the event. Any other cancellation is refundable, subject to a $10.00 administration fee

Inscription

Il reste 8 place(s)