Espace Membres Événements English | Français Panier
Skip to main content
Inside Banner

Telephone Assurance Program

Appliquer

Organisme: The Glebe Centre

Engagement: Long terme entre 6 mois et un an

Disponibilité: Journées

Langue préférée: Anglais

Nombre de postes disponibles: 2

Endroit: Ottawa - Centre

Date limite: mar 31, 2018

Description

The Telephone Assurance Program (TAP) requires volunteers to call clients (weekdays only) on a regular basis to check on the client's well being and provide a response if the call is not answered within a reasonable time frame. During these calls the volunteer will try to monitor the well-being of the client. Application, interview and Police Check required.

Contact

Lonelle Butler

613 238-2727

Ext: 353

volunteer@glebecentre.ca

Adresse de l'occasion de bénévolat
77 Monk Street Ottawa On

Détails

Bon pour les personnes intéressées par: Soins de santé

Vous allez travailler avec: Aînés

Comment cette occasion de bénévolat vous bénéficier?
Volunteers will learn how to assess individuals through conversation. The volunteer can provide support from their home and it only takes a few minutes per day.

Comment l'organisation bénéficiera?
Isolated seniors will benefit from having a caring individual contat them on a regular basis to ascertain their well being. It is very calming to know that someone will be checking in to see that our seniors are doing well.

Catégorie de l'organisme: Santé

Bénévoles - considérations

Le temps qu'il faudra pour communiquer avec les candidats - 1-6 jours

Cette position serait formidable pour - Des nouveaux Canadiens; Aînés; Des personnes handicapées

Vérification des antécédents en vue d'un travail auprès de personnes vulnérables exigée: oui

Appliquer