Espace Membres Événements English | Français Panier
Skip to main content
Inside Banner

Information Desk, Wayfinding support

Organisme: Queensway Carleton Hospital

Engagement: Continu plus d'un an

Disponibilité: Journées

Langue préférée: Anglais

Nombre de postes disponibles: 10

Endroit: Ottawa - Ouest

Date limite: juin 1, 2018

Description

Information Desk

Volunteers meet and greet the patients/public at the entrance of the hospital, provide way finding directions and deal with general inquiries as well as, assist with phone transfers to patient rooms. (Operates Monday to Friday 8:00 am to 12:15 pm and 12:15 pm to 4:00 pm, 4:00 pm to 8:00 pm and Weekends 1:00 pm - 5:00 pm)
Skills required:
Adhere to volunteer policies
Display a warm, friendly, polite and outgoing personality
Demonstrate excellent communication and interpersonal skills
Must have customer service orientated approach to serving the public
Must have the ability to physically remain mobile throughout, the shift
Ability to work well as a team member, take and follow through on directions with minimal supervision
Ability to cope with apprehensive and anxious patients and families


Volunteer commitment: one shift per week

Pre-requisite:

Registration and attendance to Volunteer Information session. Dates posted www.qch.on.ca/volunteers

Register by email : volunteer@qch.on.ca

Contact

Lise Beauchemin, Manager Volunteer Resources and Spiritual Care

613-721-4709

volunteer@qch.on.ca

Adresse de l'occasion de bénévolat
Queensway Carleton Hospital
3045 Baseline Rd
Ottawa ON K2H 8P4

Détails

Bon pour les personnes intéressées par: Soins de santé

Vous allez travailler avec: Hommes; Personnes avec handicaps ou conditions médicales; Aînés; Femmes; Jeunes (19-24 ans)

Comment cette occasion de bénévolat vous bénéficier?
Enhance people skills, communication skills
Enhance customer service skills
Rewarding experience
Enhance learning and experience in a health care environment

Comment l'organisation bénéficiera?
The Hospital strives to offer the best patient and family experience. Volunteers enhance the patient experience.
Create a welcoming environment

Catégorie de l'organisme: Santé

Bénévoles - considérations

Le temps qu'il faudra pour communiquer avec les candidats - 1-6 jours

Cette position serait formidable pour - Aînés; Des jeunes entre 16 et 24 ans

Transport publique disponible: oui

Vérification des antécédents en vue d'un travail auprès de personnes vulnérables exigée: oui